Klage på betaling av fergebillett
Reklamasjon på fergebillett må fremsettes innen 30 dager fra det tidspunkt du ble informert om belastet beløp. Reklamasjon på fergebilletten sendes til Skyttel AS – som administrerer betalingsordningene i AutoPASS.
NB! Reklamasjoner skal ikke sendes til Troms fylkestrafikk.
Hvordan ivaretas personvern?
Formålet med å registrere opplysninger om deg er for å gjennomføre avtale om fullpris eller rabattert betaling for reiser med ferger som er med i nasjonal løsning for AutoPASS for ferge.
Opplysninger om deg og dine passeringsdata benyttes bare til å administrere AutoPASS for ferge. Passeringsdata vil bli brukt til anonymisert trafikkstatistikk.
Bruk av fotografering gjøres for å dokumentere kjøretøyets klasse eller kjøretøyets lengde ved rabattavtale, eller ureglementerte passeringer. Opplysninger om hver enkelt passering slettes så raskt som mulig etter at reisen er betalt.
Ved inngåelse av avtale vil det bli registrert opplysninger om deg som er nødvendig for å gjennomføre rabattavtalen, for korrekt billettering, og eventuell klagebehandling.
Ved tvist om betalingsplikten oppbevares opplysningene inntil kravet er gjort opp eller rettslig avgjort. Du kan når som helst be om innsyn i lagrede opplysninger om seg selv. Du kan når som helst be om at lagrede opplysninger om seg selv slettes. Du samtykker da i eventuelle konsekvenser dette kan ha for gjennomføring av avtalen.
Ved avslutning av avtalen vil alle data bli slettet i henhold til enhver tid gjeldende regler om personvern og regnskapsføring. Ved inngåelse av avtale gir du samtykke til at passeringsopplysninger kan overføres mellom utsteder og transportør ved behandling av klage på passering.